For mange forbrugere, er tid en mangelvare…

Hvordan kan du hjælpe dine kunder til mere tid?

Det er med bl.a. derfor convinience-bølgen skyller ind over Danmark, i detail boomer alt, hvad der hedder “ready to eat” løsninger, salater, sandwich, tapas, skåret frugt osv. Hvorfor gør den det? Fordi forbrugerne ikke føler, de har tiden til at lave maden, hvis de kan spare 20 minutter der, så kan de bruge den tid på noget andet. Her er et tankevækkende tal:

69 procent af danskerne føler, at de ikke har tid nok til at lave alle de ting de gerne vil nå

69 procent? Hold da op, danskerne ræser rundt på, job, sport, børnenes aktiviteter, huslige pligter, have, og ja så skal vi jo også have brugt et par timer på de sociale medier hver dag… Det er tankevækkende!
Er tid en knap ressource hos de fleste af dine kunder, kan du med fordel sælge dem nogle produkter, der kan spare dem tid!

52 procent af danskerne mener af tid er vigtigere end penge

Når der er opsving, er det tiden der er den vigtigste faktor, og det er det der udspiller sig i Danmark netop nu. Her er også et MEGET tankevækkende eksempel fra USA: En amerikansk mand tjente 14.000 dollars på en dag, for at stå i kø for andre mennesker, der gerne ville have den nye Iphone X, men ikke følte de havde tid til at stå i kø for at købe den – 14.000 dollars!

Flere måder at “give” kunderne mere tid…

Ved ikke at have alt for bredt sortiment på hylderne, dvs. når kunden kommer ind i din butik, så kan han/hun nemt overskue dit udvalg, skiltningen er i top og det er nemt for kunden at vælge. Mange forbrugere lider også af det man kalder ”Beslutnings-træthed”, der skal tages mange beslutninger hver dag både på job og hjemme – faktisk tager man i gennemsnit over 2000 beslutninger om dagen (Ca. 200 af beslutningerne, er relateret til mad og drikke), her kan du hjælpe dine kunder ved at dit sortiment er tilpasset, skarpt og overskueligt.

Gør det nemt for dine kunder at handle hos dig – med nogle lækre convience løsninger og sørg for at de sortiment står skarpt, så  du “taler direkte” til de købedygtige forbrugere

Kilde: PEJ GRUPPEN