NYHED – Digitale følgesedler

Download brev om digitale følgesedler

BÄKO vil i løbet af de kommende uger, starte op med digitale følgesedler

Dette betyder, at der fremadrettet ikke længere vil blive afleveret en følgeseddel i papirudgave, men fremover vil dette, hos chaufføren, ske via en håndholdt scanner. Ændringen vil i første omgang ske hos vores kunder i Jylland og på Fyn, de sjællandske kunder vil først modtage digitale følgesedler i efteråret 2019.

Vi er glade for at kunne øge effektiviteten, og ser frem til at indføre og gøre brug af denne teknik. Både følgesedler, retursedler og fakturaer vil fremover blive sendt på e-mail. Ønsker du at modtage disse dokumenter til forskellige e-mails, så beder vi dig venligst oplyse dette til følgende e-mail: christina@baeko.dk

Der skal fortsat laves aftale vedr. returvarer med BÄKO kundeservice, så der ligger en returseddel klar i scanneren. Foreligger denne aftale ikke, kan chaufføren ikke tage den pågældende vare retur. Dog kan varer fra dagens levering returneres, så længe chaufføren stadig er tilstede (gælder ikke skaffevarer*).

Der vil i forbindelse med indførsel af digitale følgesedler også indføres pant på alle palletyper, rulle-containere samt øvrige leveringshjælpemidler. Denne pant-afregning foregår også via scanneren og vil fremgå af de efterfølgende fakturaer.

Skulle der være spørgsmål til det nye system eller andet omkring følgesedler, faktura eller pant/paller, er du velkommen til at kontakte BÄKO kundeservice på tlf. 4422 6810.

Med venlig hilsen
BÄKO /Michael Bley